Koncepce hodiny:
- rituální rytmicky hlasové seznámení v bubnovacím kruhu
- rytmické a smyslové hry s bubny aj. perkusy
- zpěv v doprovodu akordeonu
- hudební hádanky
- dynamická bubnovací část
- muzikoterapeutická relaxace s Japonskými, Indickými, Tibetskými nástroji, na které si mohou účastníci sami zahrát
- reflexe
- rituální rozloučení v kruhu
Pro tyto cílové skupiny:
1. Předškoláci, děti z mateřinek
2. Mladší školní věk
3. Starší školní věk
4. Věkově smíšené skupiny, tábory, soustředění,...
5. Pedagogové, lektoři volného času, terapeuté,...
6. Rodiče a děti
7. Fyzicky a duševně hendikepovaní
8. Senioři
9. Veřejnost
Obsahem programů je:
- zážitek a uvolnění
- rytmické a hudební aktivity
- spolupráce a týmové aktivity
- poznání a sebepoznání
- koordinace horních končetin
- pohybové aktivity
- harmonizace mozkových hemisfér
- práce s hlasem a dechem
Bubnování je považováno za účinnou pomůcku pro prevenci rizikového chování mládeže.
Pravidelné bubnování:
U dětí rozvíjí:
- RYTMUS - dech, tep...každý z nás má svůj přirozený rytmus, který může expresivně vyjádřit prostřednictvím bubnování
- KONCENTRACI - rozvíjí soustředění a přirozeným způsobem posiluje prodlužování doby pozornosti
- RELAXACI - je jedním z prostředků muzikoterpaie a arteterapie, odreagování, zbavení napětí
- KOMUNIKACI - podporuje spolupráci ve skupině, vztah dítě, dospělý a mezi dětmi navzájem
- KREATIVITU - pohybové a výtvarné využití, smyslové hry, jamování, improvizace, vlastní invence,...
- SEBEJISTOTU - nejen v hudebním projevu :)
- HUDEBNÍ - fantazii, paměť,..
- KOORDINACI - rukou a mozkových hemisfér
- SPOLUPRÁCI - podílí se na spoluutváření hudebně rytmických celků
Programy jsou modulární - mohu je přizpůsobit na míru Vašemu zadání co se týče zaměření, cílové skupiny, délky a časového harmonogramu.